Friday, April 17, 2009

Diri mu sentiasa dalam kenangan..Al-Fatihah..

assalamualaikum...
salam kerinduan buat sahabat2 ku...
semalam ada cerita sedih yang bermukim dihati..nyata aku sendiri tidak dapat membendung perasaan sayu ini,perasaan sayang yang Allah telah berikan menjadikan aku insan lemah sebegini..17 april 2009 merupakan hari yang akan ku ingati..aku kehilangan seorang guru,seorang pensyarah dan pastinya institut perguruan perlis kehilangan sebutir permata yang selama ini bersinar cantik dimata kami semua..pemergiannya x kuduga...nyata Allah lebih menyayanginya...mengenali Puan Puteh seakan mendapat seorang ibu di sini..bagiku,arwah seorang yang berdedikasi dalam kerjayanya,sentiasa bersungguh2 dalam menyampaikan ilmu kepada anak didiknya termasuk aku..menjadi pelajarnya tak pernah membuatkan aku bosan menatap wajahnya setiap kali kelasnya bermula.malah aku seronok dan memahami segala yang diajar oleh arwah Puan Puteh..namun,semalam Allah lebih menyayanginya..
masih ku ingat kata-katanya sewaktu di dalam kelas llmu Pendidikan,"kalau orang yg pekak dan bisu,cara mereka menyatakan sesuatu seperti bertepuk tangan,mereka akan menggoyang-gayangkan tangan mereka seperti orang menari sahaja lagaknya."
sememangnya arwah seorang yag memahiami pelajar2nya,walaupun kadang kala terdapat di antara rakan2 ku yang lewat masuk ke kelasnya,arwah x pernah marah malah arwah pernah berkata,"x mengapalah,mungkin semalam kamu penat buat assignment sampai xtdo ye..xpe,saya faham...".sayu hatiku bila teringat kembali kata-katanya.
namun aku tahu,kehilangannya tidak akan mematahkan semangat ku untuk terus mempelajari subjek yang pernah diajarnya,malah aku sendiri berazam untuk membuat yang terbaik dalam subjek ilmu pendidikan ini nanti,sebagai tanda terima kasih aku padanya yang selama ini xjemu mengajar aku dan sahabat2 ku yang lain..
dan aku akan terus mengingatinya sebagai seorang pensyarah yang istimewa dalam hatiku..
buat arwah Puan Puteh..moga dirimu dicucuri rahmat dan ditempatkan disisi para soleh dan solehah...Al-Fatihah..
salam..

No comments: