Friday, January 14, 2011

Aku dambakan DUNIA itu..

salam...ape kbar smua?? huhu...dh lame rsenye x menulis or bt penulisan ni kn?hehe...sedar x sedar,dh setahun rupenye..cepat btul masa berlalu.kali terakhir coretan ku tntg kehancuran jiwa...tp sygnye,kali ni pn tntg kehancuran jiwa jgk..dn yg lebih sayu bila segalanya dh berakhir...berakhir?? ya....segalanya sudah berakhir..mst ade yg tertanya bagaimana ia berakhir? dengan mudah aku lafazkan..."biarlah..,aku x mahu mengenangnya lagi." bagi ku terlalu perit dan aku perlukan beberapa bulan utk mngubatinya..dn sepanjang beberapa bulan itulah,sedar xsedar hanya linangan airmata yg menemani malam2 ku..tp alhamdulillah,dengan bantuan kwn2,aku dpt bgun semula meneruskan sisa2 pengajian ku di sini..klu x,mungkin aku kini berada di hospital kerana bt pmbedahan mata sbb byk sgt menangis..huhu.bila difikirkan balik..alangkah kurang cerdiknya aku kerana menangis kerananya..tp apakan daya,saat 2 hanya baris2 keramat yg menghiasi jiwa,sebab 2 aku x mampu melupakannya,namun kini,alhamdulillah..aku bersyukur sgt2 kerana kehidupan ku kini lebih baik,aku akui,segala apa yang aku lalui sebenarnya menjadi satu pengalaman yg amat berharga utk diri ku.pengalaman yg mengajar ku erti lebih bersedia utk menempuh cabaran hidup,pengalaman yang mengajar aku untuk lebih bersedia utk dilukai bila aku sudah mula menyayangi..dan yg pasti,pengalaman inilah yg membawa aku lebih dekat kepada Nya..Subhanallah...segalanya telah Kau tentukan hanya yg terbaik utk hamba Mu..aku redha..dan saat aku tulis ini,senyuman kelapangan terterap pada wajah ku.Terima kasih Ya Allah..kerana cepat menyedarkan aku dari kealpaan ini.untuk dirinya,aku masih mendoakan kebahagiaan utk dirinya walaupun dgn siapa. utk kwn2 juga,doa ku sentiasa mengiringi kalian,semoga kalian bertemu dengan insan yg benar2 memahami diri kalian.satu pesan ku..TERIMALAH DIRINYA SEADANYA..kerana sekiranya kita telah menetapkan di hati,dialah selayaknya untuk kita,terimalah dirinya seadanya,andai ada kekurangannya,cubalah perbaiki sikit2,jgn terus kau minta perubahan drastik yg nti akan memakan diri sendiri,hargailah kelebihan yang ada pda dirinya,insyaAllah..segalanya akan menjadi lebih baik.jangan berat mengucap MAAF,jgn berat mengucap TERIMA KASIH,laluilah dgn keimanan,insyaAllah.."terang2 lampu bersuluh,walau luaran ku tenang tapi hati ku hancur luluh". apa lagi yg mampu ku katakan...tahun 2010,aku lalui saat2 yg cukup genting,makin menginjak dewasa,mkin aku cube menahan dugaan hidup.ape yg mampu aku ucap slalunya,"takpelah.."dan aku harap biarlah kata itu yg menjadi semangat dlm setiap langkah ku..buat ayah dn ibu,terima aksih kerana membesarkan aku(yg sememangnye besar)menjaga aku,melahirkan aku,sehinggalah sekarang..terima kasih x terhingga,utk adik2 ku,terima kasih juga kerana membuatkan zaman kanak-kanak ku begitu riang disamping kamu semua. buat rakan2 dr aku mengenali erti kawan hinggalah sekarang,terima kasih kerana kamu smua adalah sebahagian dari pengalaman hidup ku..ntah bile lagi dpt aku coret di sini..huhu,apepun terima kasih semua..bak kata loreal paris,"kerana diri mu begitu berharga"..take care semua..salam :)

2 comments:

Unknown said...

hoho..2010 tragis ye
chai yuk2 2011! ^_^

ghost_WRITER said...

2010...tahun 2 xsalah...pengalaman je yg mematangkan..its hurt but i learned from it...:)