Wednesday, August 15, 2012

A Simple Me..^_____^

Assalamualaikum...salam berpuasa,salam lebaran yg kian tiba. Tahun ni rasa x bersemangat nk raya,mungkin raya tahun ni bukan untuk ku. Mungkin dengan lambakan kerja dan kehidupan ku yg agak2 terganggu sejak akhir2 ni membuatkan aku rasa x bersemangat. Walaupun lagu raya dah berapa kali diulang tapi rasa x seronok. Teringat aku satu pesan,bila hati gundah gulana,zikir dan ingatlah kepada Allah,nescaya Allah sentiasa bersama kita. Satu ketika aku teringat, terimbas kembali saat beraya dengan kawan2 semaktab dulu. Indahnya zaman belajar. Sekarang zaman kerja pula. jadi,aku kena sesuaikan dengan keadaan sekeliling. Alhamdulillah,kawan2 di sekolah sangat membantu dan memberi semangat. Ada yang suka mengusik dan membuatkan aku x pernah kering gusi.(^_____^) Bila duduk sorang2 mcm ni,teringat kakak2 mengusik aku. Anak2 murid pun sekarang makin rajin buat kerja sekolah dan hasilnya,aku berpuas hati. Alhamdulillah,mereka tunjukkan kebolehan mereka dalam menjawab soalan ujian bulanan. Seronok dan menitis airmata bila murid yang di ajar lulus dengan baik. Syukur Alhamdulillah,rasa x sia2 mengajar sepenuh hati,itulah kepuasan seorang guru. Tiada apa yang di inginkan melainkan lulus dengan baik dan cemerlang. Senyum je cikgu bila tanda kertas ujian bulanan.Anak murid terima markah pun senyum je. Cakap tentang raya,tahun ni aku beraya kat Utara. Cuti sakan betul,cume kena siapkan kerja untuk di observe nanti. Biasalah tu,dah nama pun cikgu.Bujang ke,kawin ke semua ada kerja.tapi aku tak ambil pusing pun,insyaAllah aku cuba selesaikan sebelum sekolah mula. Bukan apa,kalau raya saja,xda kerja pun boring juga.Sekurang2nya takdelah lupa mcm mna nk tulis dlm Buku Ringkasan Mengajar.kekeke...(^_______^) Teringat pada encik A.senyap je dia berape hari ni,mungkin betul2 sibuk agaknya.aku sedang belajar memahami dia. Mungkin dengan cara ni kami lebih menghargai antara satu sama lain. teringin nk berbuka puasa bersama,tp takde kesempatan mungkin lain kali ade waktunya.Raya tahun ni kami sedondon warna purple,aik..mcm berjanji pulak. Kebetulan sebenarnya..Ayah ibu pun nk raya kt Utara tahun ni,siap bawak pakcik makcik lagi,riuhlah rumah kami nanti,dah lama x rasa suasana mcm tu. haaa...kebetulan pulak,tahun ni raya dengan family,tahun depan InsyaAllah beraya dengan suami,kekeke..Amin.Untuk semua rakyat Malaysia,yang beragama Islam,SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI,maaf zahir dan batin.Adik2 pun dh beratur hulur tangan nk duit raya,seronok betul bila adik2 balik.Ku panjatkan doa moga kebahagiaan ini berkekalan hingga ke Syurga.Amin..

No comments: